Ανακοίνωση Δήμου Ρεθύμνης για Στρατηγικό Σχεδιασμό στις Σχολικές Υποδομές, 13/09/2024
Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024, ημέρα έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, εγκαινιάσαμε με συγκίνηση το νέο υπερσύγχρονο σχολικό συγκρότημα που ανεγέρθηκε από τον Δήμο Ρεθύμνης το οποίο στεγάζει πλέον το 16ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης μας.
Στην τέλεση του Αγιασμού και των εγκαινίων του σχολείου, παρέστησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης, θεσμικοί εκπρόσωποι του τόπου μα και πλήθος γονέων.
Την ίδια ώρα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης, κ. Ιωάννης Μαρινάτος αντί να επαινέσει θεσμικά την θετική αυτή εξέλιξη για την τοπική μας κοινωνία και να παρευρεθεί στα εγκαίνια, εκπροσωπώντας τον συνδικαλιστικό του φορέα, προτίμησε να επιδοθεί σε συνεντεύξεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης και να εξαπολύσει μια άνευ λόγου και χωρίς επιχειρήματα επίθεση κατά της Δημοτικής Αρχής.
Λοιδορώντας, απαξιώνοντας και μηδενίζοντας το έργο που απολαμβάνει σήμερα η κοινωνία μας, έκανε λόγο για έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση του όποιου ελλείμματος της σχολικής στέγης, αγνοώντας προκλητικά ότι εκείνη την ώρα, η ίδια η πραγματικότητα τον διέψευδε οικτρά.
Είναι χαρακτηριστικό της κακής προαίρεσης του, το γεγονός ότι δεν παρευρέθηκε στα εγκαίνια του νέου σχολείου για να εκφράσει έστω την υποστήριξη του στους συναδέλφους του και στην σχολική κοινότητα που έδωσαν μεγάλους αγώνες για την επίτευξη του μεγάλου αυτού στόχου. Δεν θεώρησε σκόπιμο να δώσει το παρόν σε μια τόσο σημαντική ημέρα κατά την οποία άνοιγαν οι πόρτες για να υποδεχθούν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ενός σχολείου που επί δεκαετίες στεγάζονταν σε λυόμενη κατασκευή. Προτίμησε να δώσει συνεντεύξεις στα τοπικά ΜΜΕ για να αναλωθεί σε σειρά από παραπλανητικά για τον κόσμο σχόλια και κυρίως να αναφερθεί ψευδώς σε ζητήματα έλλειψης σχεδιασμού κάλυψης των αναγκών του Ρεθύμνου σε σχολικές υποδομές.
Με αφορμή την συγκεκριμένη αήθη στάση του, τον ενημερώσουμε, ότι αν έκανε τον κόπο να ανηφορίσει στον Λόφο του Τιμίου Σταυρού της πόλης μας την περασμένη Τετάρτη, τότε θα έβλεπε ιδίοις όμασσι ένα μέρος των αποτελεσμάτων αυτού του σχεδιασμού.
Τον ενημερώνουμε επίσης, ότι μετά το 16ο Δημοτικό Σχολείο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ατσιποπούλου, τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης στο 5ο, 6ο, 7ο και 13ο Δημοτικό Σχολείο, το νέο Γυμνάσιο – Λύκειο Ατσιποπούλου, το νέο «Αρσάνιο» Γυμνάσιο – Λύκειο στο Σταυρωμένο, μετά τα αμέτρητα έργα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης της υλικοτεχνικής υποδομής του συνόλου των σχολικών κτιρίων του δήμου μας, ολοκληρώνεται και παραδίδεται σε χρήση άμεσα και το Δημοτικό Σχολείο Ρουσοσπιτίου.
Επίσης προωθούνται και βρίσκονται σε εξαιρετική φάση προώθησης οι διαδικασίες για να ανεγερθούν:
- Το 4ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου.
- Το νέο Δημοτικό Σχολείο Άδελε.
- Το πρότυπο συγκρότημα εκπαιδευτικών δομών για παιδιά με αναπηρίες στο κτίριο του πρώην ΚΕΓΕ στα Μισίρια, έργο για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί ήδη 9 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα την περίοδο αυτή πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες πολεοδομικές ρυθμίσεις που θα εξασφαλίσουν την δυνατότητα ανέγερσης πρόσθετων κτιριακών υποδομών σε σχέση με τα επιτρεπόμενα όρια σήμερα.
- Και, βεβαίως, το εμβληματικό πρότυπο εκπαιδευτικό κέντρο στην περιοχή του Γάλλου, που θα φιλοξενεί τα τέσσερα πειραματικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, το Μουσικό Σχολείο, ένα ΕΠΑΛ και τις εγκαταστάσεις του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου στην πόλη μας.
Όλα τα παραπάνω, δρομολογούνται και θα υλοποιηθούν παράλληλα με την δύσκολη καθημερινότητα που διέπει την λειτουργία των σχολικών μονάδων διαχρονικά και για την οποία προσπαθούμε το καλύτερο δυνατό.
Σε ό,τι αφορά την μεταστέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου στο 5ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης μας, θα θέλαμε να επισημάνουμε την θεσμικά απαράδεκτη στάση του Προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου. Αρνήθηκε κατηγορηματικά τις προσκλήσεις σε διάλογο που του απηύθυνε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Νεκτάριος Παπαδογιάννης. Επιδόθηκε στην διασπορά ψευδών ειδήσεων και στην πρόκληση αρνητικού κλίματος με προφανή σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από τα πραγματικά γεγονότα. Ενώ ήξερε πως η ανάγκη άμεσης μεταστέγασης του 4ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου προέκυψε μετά τις 10 Αυγούστου 2024, αρνήθηκε πεισματικά να συμμετάσχει σε οποιοδήποτε διάλογο, δεν είχε την παραμικρή άλλη πρόταση για την επίλυση του προβλήματος και αγνόησε προκλητικά την γνώμη όλων των λοιπών θεσμών και φορέων που κλήθηκαν να συμβάλουν στην επίλυση του προβλήματος. Μεταξύ αυτών, των συναδέλφων του, των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που λόγω αρχαιότητας και εμπειρίας είναι μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας όπως ορίζει η κείμενη νομοθεσία και αποφάνθηκαν θετικά για τη μεταστέγαση αυτή, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην συνεδρίαση του συγκεκριμένου οργάνου για το επίμαχο θέμα. Όλοι έκριναν πως θα ήταν απολύτως αρμονική η συνύπαρξη των δύο σχολείων σε όλα τα θεσμικά όργανα που εργάστηκαν επισταμένα για να δώσουν την καλύτερη δυνατή λύση.
Ο κ. Μαρινάτος αρνήθηκε, όμως, να συνδιαλλαχθεί και προτίμησε να προβεί σε ένα «ανένδοτο αγώνα» κατασυκοφάντησης της δημοτικής αρχής και κυρίως απαξιώνοντας το έργο τόσων πολλών ανθρώπων που όλα αυτά τα χρόνια αγωνίζονται για να έχει το Ρέθυμνο άρτιες και σύγχρονες υποδομές.
Είναι πραγματικά θλιβερό, ένας δήμος που τα τελευταία χρόνια κατέχει την πρωτιά ανέγερσης νέων σχολικών συγκροτημάτων σε ολόκληρη τη χώρα, να αντιμετωπίζεται με τόσο προκλητικά απρεπή τρόπο από ένα εκπρόσωπο συνδικαλιστικού φορέα εκπαιδευτικών, που όχι μόνο αρνείται να συνεργαστεί σε επίπεδο διαλόγου και ανταλλαγής προτάσεων ως υποχρεούται, αλλά προσβάλει διαχρονικά καταξιωμένους αιρετούς, εργατικούς υπηρεσιακούς παράγοντες και όλους τους φορείς χρηματοδότησης και ανέγερσης όλων αυτών των έργων στην πόλη και στους οικισμούς μας.
Η απάντηση σε όλη αυτή την αήθη και προκλητική τακτική του κ. Μαρινάτου, είναι η ίδια η πραγματικότητα που τον διαψεύδει. Ο Δήμος Ρεθύμνης με ένα ευρύ στρατηγικό σχεδιασμό ρεαλιστικού περιεχομένου, ενισχύει με πραγματικά έργα την σχολική του υποδομή σε όλα τα επίπεδα και αλλάζει το σχολικό περιβάλλον στο Ρέθυμνο, πρωτοπορώντας και ανοίγοντας προοπτικές για το μέλλον.