18/12/15, ΔΤ Συμμετοχή Δήμου Ρεθύμνης στην Έκθεση Grecka Panorama στη Βαρσοβία της Πολωνίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Συμμετοχή Δήμου Ρεθύμνης στην Έκθεση Grecka Panorama στη Βαρσοβία της Πολωνίας.

 Η Βαρσοβία γέμισε Ελλάδα! Με υψηλές προσδοκίες, ενθουσιασμό, με δεκάδες συμμετοχές ελληνικών προορισμών και επιχειρήσεων αλλά και με δυναμική παρουσία των μεγαλύτερων tour operators και ταξιδιωτικών γραφείων της Πολωνικής αγοράς, πραγματοποιήθηκε το τριήμερο της έκθεσης Grecka Panorama.

Την Παρασκευή 11/12/15, στο πλαίσιο της έκθεσης, στο εμβηλματικό ξενοδοχείο Sheraton Warsaw, διοργανώθηκε το workshop digi.travel και το B2B event με επαγγελματικές συναντήσεις μεταξύ ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών και επαγγελματιών της πολωνικής τουριστικής αγοράς.

Το ίδιο βράδυ, στο Sheraton διογανώθηκε το επίσημο δείπνο της Grecka Panorama, στο οποίο είχαν προσκληθεί διακεκριμένα στελέχη του επιχειρηματικού και τουριστικού κόσμου, δημοσιογράφοι κ.α..Το Σάββατο και την Κυριακή, ήταν μέρες κοινού της έκθεσης, με δωρεάν είσοδο, από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα.

Σκοπός της έκθεσης που διοργανώθηκε από τη North Events για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα της Πολωνίας - στο στάδιο Torwar Arena - ήταν η πολυδιάστατη προβολή της Ελλάδας, στο τρίπτυχο Τουρισμός-Πολιτισμός- Γαστρονομία και η προώθηση προορισμών, επιχειρήσεων, προιόντων και υπηρεσιών στο Πολωνικό κοινό, με στόχο την προσέλκυση περισσότερων Πολωνών επισκεπτών.

Στην έκθεση, που βασίζεται στο επιτυχημένο μοντέλο των εκθέσεων Grekland Panorama στη Στοκχόλμη, συμμετείχαν προορισμοί και φορείς από όλη την Ελλάδα, όπως οι Περιφέρειες Κρήτης, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας αλλά και Δήμοι, μεταξύ των οποίων, Χερσονήσου, Ρεθύμνου, Κω, Καβάλας, ο Δήμος Καλαμπάκας για τον προορισμό των Μετέωρων καθώς και η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Τριπόλεως.

Ιδιαίτερα δυναμική ήταν η συμμετοχή στο Grecka Panorama τουριστικών επιχειρήσεων απ’ όλη την Ελλάδα.

Η έκθεση Grecka Panorama I Cypr τέλεσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Βαρσοβία, του ΕΟΤ, του ΣΕΤΕ, του ΞΕΕ, της ΠΟΞ, της ΗΑΤΤΑ, της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας (PZOT) και του Συνδέσμου Ελλήνων Επιχειρηματιών Πολωνίας “ΕΡΜΗΣ".

Στατιστικά για τα χαρακτηριστικά της τουριστικής αγοράς της Πολωνίας δόθηκαν από τον οργανισμό Bloomnet στην ομιλία του managing director κου Maciej Nykiel με θέμα “online tourist market in Poland”.

Τονίσθηκε ότι πολλοί Πολωνοί καταναλωτές έχουν πλέον τη δυνατότητα να επισκεφθούν την Ελλάδα καθότι η μεσαία τάξη στη χώρα έχει αναπτυχθεί με επιτυχία μειώνοντας σημαντικά το ποσοστό της φτώχειας. Το GTP της Πολωνίας αναμένεται να αναπτυχθεί περί το 3.5% για τα επόμενα χρόνια με την ανεργία να ελαττώνεται σημαντικά.

Υπάρχουν 3.900 tour operators καταγεγραμμένοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στην Κύπρο, με κύκλο εργασιών 6 δις bln (1.5 δις €) με 2.5 εκατομμύρια Πολωνούς πελάτες.

Αυτό έχει δώσει στην αγορά οργανωμένων ταξιδιών την ευκαιρία να αναπτυχθεί σταθερά τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως το 2014 η αγορά ταξιδιωτικών πακέτων ήταν στα 5.09 δις bln και αναμένεται να αναπτυχθεί έως το 2018 σε 5.298 bln.

Η συνολική αγορά ταξιδίων για το 2014 ήταν 10.95 δις bln και προβλέπεται να αναπτυχθεί στα 11.68 δις bln το 2018.

Η διαδικτυακή κίνηση αγοράς τουριστικών πακέτων θα φτάσει το 24% έως το 2018. Ενώ ο αριθμός αγοράς πακέτων από ταξιδιωτικά γραφεία παραμένει σταθερός και αναμένεται ότι η αγορά των πακέτων θα ελαττωθεί.

Στην κατανομή της αγοράς all inclusive πακέτων πρώτη είναι η Βουλγαρία με το 58.22% να είναι all inclusive, στην αγορά της Αιγύπτου το 95.67%, στην Ισπανία 67.8%, στην Τουρκία 92.49% και στην Ελλάδα 75.66%.

Τα χαρακτηριστικά των Πολωνών επισκεπτών είναι ότι οι οικογένειες και τα ζευγάρια αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία της αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Πολωνίας, το 2014 οι Πολωνοί επισκέπτες στην χώρα μας ανήλθαν σε 588.000, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 53% σε σχέση με το 2013. Οι επιλογές για το 2014 έδειξαν σημαντικότερο προορισμός για τους Πολωνούς ήταν η Κροατία με 14%, η Ελλάδα 12%, Ισπανία 10%, Ιταλία &%, Γερμανία 6%.Ενώ το 2015 η Ελλάδα πρώτη στις προτιμήσεις με 16%, ακολούθησαν η Κροατία 13%, Ιταλία 11%, Ισπανία 11%, Τουρκία 5%. (Πηγή πληροφοριών: Wiadomosci Turystyczne Season 2015).

Το Ρέθυμνο εκπροσωπήθηκε από την Αντιδήμαρχο Τουρισμού κα. Πέπη Μπιρλιράκη- Μαμαλάκη και τον υπεύθυνο του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου κ. Ε. Αρχοντάκη,τον πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων κ. Μ. Τσακαλάκη, τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Γ. Γιακουμάκη, τον αντιπρόεδρο κ. Ε. Μανιουδάκη και τον τουριστικό πράκτορα και μέλος του Επιμελητηρίου κ. Κ. Βουρλάκη και πολλούς άλλους ξενοδόχους και επιχειρηματίες τουρισμού.

Την έκθεση στήριξαν συμμετέχοντας με περίπτερα οι μεγαλύτεροι tour operators που φέρνουν τουρισμό στην Ελλάδα: ITAKA, TUI, NECKERMANN, GRECOS, RAINBOW TOURS, MOUZENIDIS TRAVEL, WEZYR CORAL HOLIDAYS, FLY.PL, BEST REISEN, NET HOLIDAY, EASY TRAVEL, 7SILANDS , τους οποίους το Ρέθυμνο ευχαρίστησε δημόσια στη διάρκεια του επίσημου δείπνου, με προσφορά δώρων από την αντιδήμαρχο κ. Μπιρλιράκη, τον πρόεδρο Ξενοδόχων κ. Τσακαλάκη και τον πρόεδρο Επιμελητηρίου κ. Γιακουμάκη.

Το γραφείο Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης είχε προετοιμάσει ολοκληρωμένη μελέτη πριν την μετάβαση στην έκθεση, με επίσημες προσκλήσεις σε Tour Operators, δημοσιογράφους, αθλητικούς συλλόγους και bloggers του τουρισμού, φωτογραφικό υλικό που έντυσε το περίπτερο μας καθώς και με ενημερωτικά φυλλάδια πολλαπλού περιεχομένου τα οποία διανεμήθηκαν στο κοινό και σε επαγγελματίες του τουρισμού.

 

 

 

 

 

 


Οι συναντήσεις με τους προσκεκλημένους πραγματοποιήθηκαν στα B2B στο Sheraton και στο Περίπτερο του Δήμου Ρεθύμνης.

Η Αντιδήμαρχος τόνισε σε συνέντευξη της πως η αποστολή μας κατάφερε με επιτυχία να έρθει σε επαφή για νέες συνεργασίες με επαγγελματίες του τουρισμού καθώς και να προβάλει - προωθήσει το τρίπτυχο Τουρισμός-Πολιτισμός- Γαστρονομία στο Ρέθυμνο. Επιπλέον εντόπισε στα βασικά χαρακτηριστικά του Πολωνού επισκέπτη την επιθυμία του για βιωματική εμπειρία σε συσχέτιση με την τοπική κοινωνία, την ιστορία και φυσιογνωμία του Ρεθύμνου καθώς και την τοπική αγορά παραδοσιακών προϊόντων και την εστίαση με έμφαση στην Κρητική κουζίνα.

Στις καινούριες επαφές μας με επαγγελματίες του τουρισμού αξίζει να αναφερθεί το εγχείρημα της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airways όπου ο sales manager της Πολωνίας κος Adam Marciniec συζήτησε με την Αντιδήμαρχο, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων κ. Μ. Τσακαλάκης και τους εκπροσώπους ξενοδοχείων του Ρεθύμνου, το ενδεχόμενο της εδραίωσης περισσότερων πτήσεων από Πολωνία προς Κρήτη σε χαμηλές τουριστικές περιόδους. Το εγχείρημα συζητήθηκε να κάνει την έναρξή του μέσω της πραγματοποίησης ενός ταξιδιού εξοικείωσης για μια ομάδα Πολωνών παραγόντων του τουρισμού που θα επισκεφθούν το Ρέθυμνο με σκοπό να γνωρίσουν την ταυτότητα του τουριστικού μας προϊόντος. Στη δράση αυτή η αεροπορική εταιρεία δεσμεύθηκε να προσφέρει τα αεροπορικά εισιτήρια, ο Σύλλογος Ξενοδόχων του Δήμου Ρεθύμνης να προσφέρει τη διαμονή τους και οι Τουριστικοί Πράκτορες να καλύψουν τα μεταφορικά.

Νέες γνωριμίες ξεκίνησαν και στον τομέα του γαμήλιου τουρισμού με γραφεία διοργάνωσης γάμων που δραστηριοποιούνται έντονα σε ελληνικούς προορισμούς και ξεκινούν τώρα στην Κρήτη, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση ότι υπάρχει η δυνατότητα να επεκτείνει την τουριστική περίοδο και να ενισχύσει την τοπική αγορά.

Επίσης η προτίμηση των Πολωνών σε web sites για πληροφορίες και για την ολοκλήρωση του ταξιδιωτικού τους πακέτου εντείνει την ανάγκη για δημιουργία ενός πλήρως ενημερωμένου διαδραστικού site του Δήμου Ρεθύμνης. Η νέα τάση της Ευρωπαϊκής αγοράς απαιτεί οι πόλεις προορισμοί να διαθέτουν στο διαδίκτυο όλες τις πληροφορίες για τον τόπο τους (βλ. Project Visit London- Visit Berlin κτλ) καθώς και ολοκληρωμένο οδηγό για τις παροχές από τουριστικά καταλύματα και χώρους εστίασης έως εμπορικά καταστήματα και παραδοσιακά προϊόντα.

Τονίστηκε δε ότι και στο διαδίκτυο και στα έντυπα, μεγάλη διαφορά για τους Πολωνούς θα κάνει η αμεσότητα επικοινωνίας στη γλώσσα τους, επιθυμία που μας εξέφρασε και το κοινό στην έκθεση.

Εν κατακλείδι η πρωτοβουλία του διοργανωτή κ. Λεωνίδα Μπαμπάνη στηρίχτηκε με σοβαρότητα απ’ όλη την Ελλάδα, κάτι που προέβαλε θετικότατα τη χώρα μας, προσδίδοντάς της σοβαρό και υπεύθυνο προφίλ ως συνομιλητή και συνεργάτη, όπως ανέφεραν θεσμικοί και επαγγελματίες της Πολωνίας.


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ
Ελ. Βενιζέλου 20 - 74100, Ρέθυμνο
Τηλ. 28310 21459

21 Νοεμβρίου 2024
 (1356)
 (1353)
 (1349)
 (1355)
 (1351)
 (1352)
 (1347)
 (1346)
 (1354)
 (1121)
 (1329)
 (1339)
 (1281)
 (1342)
 (1348)
 (1345)
 (1344)
 (1343)
 (1335)
 (1337)
Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι (481)
 (1341)
 (1330)
 (1333)
city maps (1041)
 (1328)