24/12/18, Συνεδρίαση της τελευταίας για το 2018, Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Ρεθύμνης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Δήμου Ρεθύμνης:
Η επέκταση της τουριστικής σεζόν 12 μήνες τον χρόνο είναι πάντα ο κύριος στόχος μας
Στη διάρκεια της συνεδρίασης της, τελευταίας για το 2018, Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Ρεθύμνης, στις 13.12.2018, εγκρίθηκε το Ετήσιο Επιχειρησιακό Σχέδιο (marketing plan) για το 2019, αφού πρώτα πραγματοποιήθηκε ο απολογισμός του 2018, και επισημάνθηκε ότι το Γραφείο Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης θα μετατραπεί σε Τμήμα Τουρισμού και θα στελεχωθεί με το απαιτούμενο προσωπικό. Σύμφωνα με τον κ. Στράτο Μπερέτη, Πρόεδρο Τουριστικών Πρακτόρων και μέλος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Ρεθύμνης, «Η δουλειά που γίνεται από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής είναι σημαντική και ορατή και θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με το νέο Τμήμα Τουρισμού και τους ανθρώπους του. Η επέκταση της τουριστικής σεζόν 12 μήνες τον χρόνο είναι πάντα ο κύριος στόχος μας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να ενισχυθούν οι πτήσεις, τουλάχιστον για το διάστημα Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, και αυτό θα επιτευχθεί μόνο με τη συνεργασία όλων των τουριστικών φορέων και επαγγελματιών του Ρεθύμνου.»
Στη διάρκεια της συγκεκριμένης συνεδρίασης, στο πλαίσιο του απολογισμού του 2018, ένα σημαντικό κομμάτι, αποτέλεσε η προώθηση του Ρεθύμνου στην Πολωνική Αγορά.
Η Ελλάδα βρέθηκε το 2018 στην πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Πολωνών, καταλαμβάνοντας μερίδιο 31% στο σύνολο των κρατήσεων. Η μεγάλη δυναμική της Πολωνικής Αγοράς διαφαίνεται στις αφίξεις Πολωνών στην Ελλάδα, όπου, τα τελευταία τρία χρόνια, σημειώθηκε αύξηση 60% (από 600.000 το 2015 σε 960.000 φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία έως τον Οκτώβριο του 2018). Η Κρήτη απολαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας με συνολικά 267.000 αφίξεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Πολωνική Αγορά ανταγωνίζεται πια άλλες παραδοσιακές Αγορές της Κεντρικής Ευρώπης
Στηριζόμενος στα παραπάνω, o Δήμος Ρεθύμνης, έχοντας εντάξει στο Κεντρικό Σχέδιο Προώθησης και Προβολής του (Marketing Plan) την Πολωνία ως μία από τις σημαντικές Αγορές για προβολή τα τελευταία 4 χρόνια, και έχοντας υλοποιήσει τα κάτωθι:
• συμμετοχές στη θεματική έκθεση Grecka Panorama με συναντήσεις B2B, με περίπτερο για πληροφόρηση και με εκπροσώπηση φορέων του Ρεθύμνου
• επιτυχή προβολή του στην πολωνική αγορά κατά τη διάρκεια της επίσκεψης της blogger-δημοσιογράφου Agnieszka Zawistowska, δημιουργού του blog και facebook profile “Akcja Grecja”, στο Ρέθυμνο, από τις 14 έως τις 18 Φεβρουαρίου 2018, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Ρεθεμνιώτικου Καρναβαλιού
• επίσκεψη Πολωνών τουριστικών πρακτόρων στο Ρέθυμνο, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να βρεθούν με ξενοδόχους και τουριστικούς φορείς
• συνεργασία με τον διάσημο σεφ της Βαρσοβίας, Θεόφιλο Βαφίδη, και εξαιρετική προβολή στην πολωνική τηλεόραση με σειρά ντοκιμαντέρ για το Ρέθυμνο
• βράβευση των Πολωνών Τουριστικών Πρακτόρων και Οργανισμών από τον Δήμο Ρεθύμνης στην Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
• συνεχή παρουσία σε εκδηλώσεις των Πολωνών tour operators στο Ρέθυμνο,
δημιούργησε γόνιμο έδαφος, με ορατά αποτελέσματα αναγνωρισιμότητας και αύξησης επισκεψιμότητας, που αναφέρθηκαν και αποδείχθηκαν στην Έκθεση Grecka Panorama στη Βαρσοβία της Πολωνίας.
Τον Δήμο Ρεθύμνης στη συγκεκριμένη έκθεση, εκπροσώπησαν η κ. Πέπη Μπιρλιράκη, Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, ο κ. Βαγγέλης Αρχοντάκης, Υπεύθυνος του Γραφείου Τουρισμού, ο κ. Μανώλης Τσακαλάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων, η κ. Ρένα Κουτσαλεδάκη, Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, και πολλοί άλλοι ξενοδόχοι και επιχειρηματίες του Τουρισμού.
Την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018, στο πλαίσιο της έκθεσης, στο εμβληματικό ξενοδοχείο Polonia Palace Warsaw, διοργανώθηκαν παρουσιάσεις από επαγγελματίες και έγιναν συναντήσεις μεταξύ ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και επαγγελματιών της πολωνικής τουριστικής Αγοράς. Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε η τουριστική αγορά των χωρών Ουγγαρία, Τσεχία και Σλοβακία.
Τα μεγαλύτερα ονόματα Τουριστικών Αερομεταφορέων που στήριξαν και συμμετείχαν φέτος στην έκθεση είναι η ITAKA, η GRECOS, η AEGEAN AIR, η MOUZENIDIS και η ELLINAIR, ενώ, την έκθεση στήριξαν συμμετέχοντας με περίπτερα οι μεγαλύτεροι Τουριστικοί Οργανισμοί, οι οποίοι φέρνουν τους Πολωνούς επισκέπτες στην Ελλάδα: ITAKA, TUI, NECKERMANN, RAINBOW TOURS, MOUZENIDIS TRAVEL, WEZYR CORAL HOLIDAYS, FLY.PL, BEST REISEN, NET HOLIDAY, EASY TRAVEL και 7ΙSLANDS.
Στις σημαντικότερες παράλληλες δράσεις της έκθεσης φέτος, ανήκε η συνεργασία της Wine Expo Poland και της North Events με στόχο την προώθηση του ελληνικού κρασιού στην Πολωνία. Στο πλαίσιο αυτό, τις ημέρες της έκθεσης, πραγματοποιήθηκαν Master classes οίνου, γευσιγνωσίες ελληνικού κρασιού και σεμινάρια οίνου για τους επισκέπτες με wine tasting, στα οποία συμμετείχαν πάνω από 400 άτομα. Μεταξύ των συμμετεχόντων και επισκέψιμων οινοποιείων αναφέρουμε ενδεικτικά τους: Κτήμα Χατζημιχάλη, Κτήμα Μανωλεσάκη, Κτήμα Τζιβάνη, Bio Wines, κ.λπ.
Σχετικά με το ελληνικό ελαιόλαδο, και εφέτος, η έκθεση Greek Food Show φιλοξένησε συνεχόμενα σεμινάρια για το κοινό με γευσιγνωσίες και παρουσιάσεις, οι οποίες εκπαιδεύουν και ενημερώνουν τους Πολωνούς για την ποιοτική ανωτερότητα του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Dario Squarzanti, Γενικός Διευθυντής μεγάλης εταιρείας εισαγωγής κρασιού και ελαιολάδου, παρουσίασε την Αγορά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Πολωνίας.
Το περίπτερο του Δήμου Ρεθύμνης περιελάμβανε εντυπωσιακό φωτογραφικό υλικό, κατάλληλα διαμορφωμένο για τις ανάγκες προβολής από το Γραφείο Τουρισμού και διένειμε στο κοινό και στους επαγγελματίες του Τουρισμού ενημερωτικό υλικό και φυλλάδια πολλαπλού περιεχομένου από άλλους δήμους και τουριστικούς φορείς του Ρεθύμνου.
Σύμφωνα με την Πρόεδρο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Ρεθύμνης, κ. Πέπη Μπιρλιράκη, «Με τη συμμετοχή μας σε επιλεγμένες αγορές προσπαθούμε να εδραιώσουμε τις επαφές μας στην τουριστική αγορά και στους τουριστικούς φορείς της εκάστοτε περιοχής και να ανοίξουμε νέες προοπτικές με νέες γνωριμίες, σύμφωνα με τις πάγιες αλλά και νέες δυνατότητες που καλλιεργούμε ως Δήμος. Το τρίπτυχο Τουρισμός-Πολιτισμός-Γαστρονομία και η προώθηση της συνολικής τουριστικής ταυτότητας του Ρεθύμνου: «προορισμός, επιχειρήσεις, προϊόντα και υπηρεσίες» στο πολωνικό κοινό, αποτελεί έναν πολύ σημαντικό στόχο για τον Δήμο μας. Ενημερώσαμε τους Πολωνούς για τη διαδικτυακή πύλη εισόδου του Δήμου μας, ενώ, με τη δημιουργία του επίσημου ηλεκτρονικού οδηγού του Δήμου rethymno.guide στα πολωνικά, παρακολουθούμε τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τα αποτελέσματα των επισκεπτών από την κάθε αγορά. Παράλληλα δε, η διαδικτυακή προβολή του Ρεθύμνου έχει αυξηθεί σημαντικά. Ορατό αποτέλεσμα αποτελεί η αύξηση του αριθμού αγοράς πακέτων από ταξιδιωτικούς παράγοντες, οι οποίοι παίρνουν αποφάσεις σε ιδιωτικά γραφεία αλλά και οι μεμονωμένες κρατήσεις μέσω internet που αυξάνονται, ενώ αναμένεται ότι η τουριστική προσέλευση Πολωνών θα επεκταθεί καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
Στη φετινή έκθεση Grecka Panorama, αξιοποιώντας τον τίτλο Ευρωπαϊκή Πόλη Κρασιού 2018 από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Οινικών Πόλεων RECEVIN, προσκαλέσαμε σημαντικούς παράγοντες, οι οποίοι παίρνουν τις αποφάσεις για προϊόντα όπως το κρασί και το ελαιόλαδο στην πολωνική αγορά, καλώντας τους στο Ρέθυμνο για επαφή με τους τοπικούς παράγοντες και παραγωγούς μας.
Βασισμένοι στα κύρια χαρακτηριστικά των προτιμήσεων του Πολωνού επισκέπτη, θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε την κατάλληλη προώθηση των προϊόντων της αρεσκείας του για να προσελκύσουμε τουριστικά πακέτα για τον γαστρονομικό-οινικό Τουρισμό, σε συνδυασμό με κάθε είδους βιωματικές εμπειρίες και δράσεις σε σχέση με την τοπική κοινωνία, την ιστορία και τη φυσιογνωμία του Ρεθύμνου.
Υπενθυμίζουμε ότι οι προσπάθειες της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ρεθύμνης συνεχίζουν αμείωτα να στοχεύουν στην καλλιέργεια των εναλλακτικών μορφών Τουρισμού, όπως ο Γαμήλιος, o Οινικός-Γαστρονομικός και ο Περιπατητικός Τουρισμός, καθώς, το προφίλ του επισκέπτη είναι ιδανικό για την ενίσχυση ολόκληρης της τοπικής Αγοράς και μάλιστα 12 Μήνες τον χρόνο.»