Σύσκεψη αντιδημάρχων και δ/ντριων του Δήμου Ρεθύμνης για τη διαχείριση εξάπλωσης ττης πανδημίας - 22/09/20
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο επανασχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός των υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνης για τη διαχείριση του κρίσιμου ζητήματος της εξάπλωσης της πανδημίας από τον κορωνοϊό, αποτέλεσε αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα (21/9/2020) στην αίθουσα του Δ.Σ στο Δημαρχείο Ρεθύμνης. Στη σύσκεψη προήδρευσαν η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Νέας Γενιάς κα Άννα Ελευθεριάδου- Γκίκα και ο Αντιδήμαρχος Συντονισμού των δημοτικών υπηρεσιών και Καινοτομίας κ. Γιώργος Γεωργαλής ενώ συμμετείχαν οι Διευθυντές / ντριες όλων των υπηρεσιών του Δήμου.
Η σύσκεψη, προκλήθηκε κατόπιν πρότασης του Δημάρχου Ρεθύμνης κ. Γιώργη Χ. Μαρινάκη, ο οποίος έκρινε αναγκαία την δια ζώσης συνεργασία όλων των εμπλεκομένων του Δήμου στη διαχείριση της εξάπλωσης της πανδημίας. Είχε προηγηθεί έγγραφη ενημέρωση όλων των Διευθυντών και Προϊσταμένων των δημοτικών υπηρεσιών από την αρμόδια Αντιδήμαρχο κα Α. Ελευθεριάδου, η οποία επικεντρώνονταν στην αναγκαιότητα λήψης αυστηρότερων υγειονομικών μέτρων ασφαλείας στις δημοτικές υπηρεσίες προκειμένου να προστατευθεί η υγεία εργαζομένων και πολιτών, όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας από το σύνολο των εργαζομένων καθ’ όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους ωραρίου εφόσον συναλλάσσονται με πολίτες, η εγκατάσταση προστατευτικών διαχωριστικών πλαισίων σε κάποια από τα γραφεία (plexi glass), η εκτεταμένη χρήση αντισηπτικών, η παρακολούθηση του έργου της καθαριότητας των εργασιακών χώρων, ο καλός και συχνός εξαερισμός τους, η διαδικτυακή διεκπεραίωση υποθέσεων δημοτών, η δια ζώσης εξυπηρέτηση κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, ο καθορισμός ωρών υποδοχής κοινού, κλπ.
Στη σημερινή συνάντηση, η Αντιδήμαρχος τόσο με τη θεσμική της αρμοδιότητα όσο και με την επιστημονική ιδιότητα της ως γιατρός, παρείχε στους συμμετέχοντες/-ουσες πλήρη, επιστημονικά τεκμηριωμένη και επικαιροποιημένη ενημέρωση επί των εξελίξεων της πανδημίας και κυρίως επί των ισχυουσών σήμερα κανόνων και υγειονομικών πρωτοκόλλων για την προστασία της δημόσιας υγείας από την πανδημία. Απάντησε στις ερωτήσεις των Διευθυντών/ ντριών και τους παρείχε τη διαβεβαίωση πως τόσο η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνης και οι δομές της όσο και η ίδια ως ιατρός, θα τους παρέχουν κάθε δυνατή διευκόλυνση και συνδρομή στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των ενδεδειγμένων υγειονομικών μέτρων από τους εργαζόμενους στο Δήμο και τους πολίτες που επισκέπτονται τις υπηρεσίες του.
Στη συνέχεια ο Αντιδήμαρχος Καινοτομίας και Συντονισμού δημοτικών υπηρεσιών κ κ. Γεωργαλής ενημέρωσε τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη για την πορεία της τροποποίησης του Εσωτερικού Οργανισμού Υπηρεσιών του Δ.Ρ (Ο.Ε.Υ.), η οποία κρίθηκε αναγκαία για την αποτελεσματικότερη και πιο ευέλικτη λειτουργία του συνόλου των δημοτικών υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών.
Συγκεκριμένα, διευκρίνισε ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία κατάθεσης απόψεων και παρατηρήσεων εκ μέρους των Διευθυντών, Προϊσταμένων και του Συλλόγου Εργαζομένων, οι οποίες θα ενσωματωθούν στο κείμενο του Ο.Ε.Υ., θα ελεγχθεί η νομιμότητα τους, σύντομα θα τεθεί σε νέα διαβούλευση το νέο συμπληρωμένο κείμενο τελικό κείμενο και στη συνέχεια θα κατατεθεί στην Εκτελεστική Επιτροπή για εξέταση.
Επιπλέον, ο Γεωργαλής έθεσε προς συζήτηση θέματα προώθησης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του Δήμου Ρεθύμνης, σε σχέση, κυρίως, με την ενθάρρυνση των πολιτών ν’ αξιοποιήσουν τις δυνατότητες ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης τους, τις οποίες παρέχει ο Δήμος (στο https://www.rethymno.gr/e-services -επιλέγοντας τον κόμβο «e-Υπηρεσίες -> e-Αιτήματα» ή μέσω της εφαρμογής για κινητά «Δημότης Ρεθύμνου» απ’ όπου μπορούν να κάνουν ακόμα και αιτήσεις για πιστοποιητικά, βεβαιώσεις, αντίγραφα σχεδίων οικοδομικών αδειών, κλπ και να τις λάβουν άμεσα ηλεκτρονικά ή μέσω της εφαρμογής για smartphones «Δημότης Ρεθύμνου (Android και iOS) στο www.rethymno.gr/e-services/apps/) ώστε να προσέρχονται στις δημοτικές υπηρεσίες μόνον όσοι δεν έχουν εξοικείωση ή πρόσβαση στην τεχνολογία.
Τέλος, συζητήθηκε η οργάνωση και τακτοποίηση του εκτεταμένου αρχείου των υπηρεσιών του Δήμου.